18 Mart 2013 Pazartesi

KORE USULÜ KAVRULMUŞ PİLAV ( 볶음 밥 )



Şimdi tarifini vereceğim pilavın tarifini Korece öğretmenim olan Mimi hanımdan öğrendim. Sağ olsun bize dil öğretmekle kalmayıp Kore'de kutlanan özel günlerde bizleri evine davet edip Kore kültürünü de yaşatmaya çalışır. Her şey için teşekkürler öğretmenim. Malum  tüm Asyada olduğu gibi Kore pilavı da yağsız ve az tuzlu oluyor. Aslında onlar buharda pişiren makinelerle yapıyorlar pilavlarını ama bizde makine
olmadığından eski usul yapıyoruz.
Alttaki resim Mimi öğretmenin yaptığı kavrulmuş pilav.Telefonla çektiğim için çok net değil ama kalıpla nasıl şekillendirildiğini sizlere göstermek istedim.


Malzemeler


2 Su Bardağı Pirinç
1 Adet Kırmızı Biber
2-3 Adet Yeşil Biber
1 Adet Havuç (Arzu edilirse kullanılır.)
2 Adet Yumurta
1 Yemek Kaşığı Sıvıyağ
Tuz

Yapılışı

Yıkadığımız pirinçler 3 su bardağı kaynayan suyun içine konur. Tuz ilavesi ile kısık ateşte pişirilir.
Bu arada pirinç tanesi büyüklüğünde kesilen yeşil biber, kırmızı biber arzu edilirse havuç 1 kaşık sıvıyağ konmuş tavada ayrı ayrı kavrulur. Kavurduğumuz sebzeler bir tabağa alınır. 




En son çırpılmış yumurta tavaya alınır. Karıştırarak minik parçalar halinde pişirilir.




Pilav ile kavrulmuş sebzeler karıştırılır. Aslında bu pilavı Mimi öğretmenimin yaptığı şeklinde şekillendirecek kalıp var ama bende o kalıptan olmadığı için böyle servis ettim.
Afiyet Olsun ...

14 yorum:

Oya Genç dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Bizde çok sevdik bu tarz pilavları.. Afiyetler olsun..

Dilek Arıkan dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım...:)

bahtiyarbaysan dedi ki...

Teşekkürler. Bu yaşım da Kore pilavı deneyeceğim.
Yeni hoş bilgilerini de bekleriz.

hiko dedi ki...

Şimdi ben evdeki şeker surata kore pilavı yapacağım dersem. Malzemelerini sorar ve beğenmez. Ama gizliden yapıp önüne koyarsam muhakkak hasta kalır.içindekileri sorar ve harikaymış yaa. der. bu yüzden ikinci seçenekle birlikte yapacağım. Daha önce benzer bir pilav yemiş ve çok beğenmiştim.

Cevver dedi ki...

Oya'cım sağol canım,senin tavsiyeni de unutmadım aklımda :)))
Dilek'cim sağol arkadaşım :)))
bahtiyarbaysan arkadaşım,bizim damak tadımıza uygun bir pilav gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz :)))
Hikmet'cim akıllı hanımlara bayılırım önce beğensin sonra adını söylersin :))
Biz blogcuların eşleri ne dese haklılar valla nerde abidik gubidik şey varsa pişirip önlerine koyuyoruz ses etmeden de yemelerini bekliyoruz :)))) Benim eşim yeni yemek gördümü korkar oldu.İlk defa mı yicez bunu deyip sorunca ben gülmeye başlıyorum :)))) Evet kabul ediyorum bazen çooooook değişik şeyler yapabiliyorum.Eşimin bünyesi bunları kaldırmıyor.Dün yine yaptım ağzına koymadı.Olsun ben denemeye devam edicem :)))))))

bahtiyarbaysan dedi ki...

Şeker Surat kim acaba diyorum?

seyma or dedi ki...

Tarif için teşekkürleer :) Bu arada Korece öğrenmek istiyorum araştırma yaptığım halde kurs bulamadım bir tavsiyen var mı?

Nurdan Özden dedi ki...

Şeyma'cım,hangi şehirde yaşıyorsun acaba ?

Nurdan Özden dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
seyma or dedi ki...

İstanbulda yaşıyorum

Nurdan Özden dedi ki...

İstanbulda da sejong dil kursu var bi araştır istersen :) Hangi semtte öğrenebiliriz aslında :) face te adım teijitokki ordan konuşmaya devam edelim istersen :)

Nurdan Özden dedi ki...

İstanbulda da sejong dil kursu var bi araştır istersen :) Hangi semtte öğrenebiliriz aslında :) face te adım teijitokki ordan konuşmaya devam edelim istersen :)

Adsız dedi ki...

Merhaba, biberlerij hepsini aynı tavada kalırsam olur mu?

Nurdan Özden dedi ki...

Bu soruyu yanıtladım diye hatırlıyorum ama bir sorun oluştu sanırım :((
Arkadaşım biberleri birlikte kavurursan kırmızı olanların rengi yeşil olanları boyar.Tüm malzeme minik minik doğrandığı için zaten çabucak pişiyor.Eğer zamandan kazanmak istiyorsan iki ayrı tava kullanarak zamanı yarıya indierebilirsin.Şimdiden kolay gelsin :))

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails