25 Ağustos 2015 Salı

TERBİYELİ KABAK DOLMASI

Biz egede kıymalı,etli yemekleri de zeytinyağlı yaparız.Sizler tereyağı ile seviyorsanız öyle yapın arkadaşlar :))
Malzemeler
5 Adet Kabak (İrilerinden)
5 Yemek Kaşığı Pirinç (Silme)
150 gr Kıyma
5-6 Yemek Kaşığı Zeytinyağı
1 Yemek Kaşığı Nar Ekşisi (Silme)
1 Adet Kuru Soğan (Küçük)
3-4 Adet Taze Soğan
5-6 Dal Maydanoz
5-6 Dal Dereotu
5-6 Dal Nane
Tuz-Karabiber-Pul Biber
Terbiyesi için:
1 Adet Limon
1 Adet Yumurta
Yapılışı
  • Kabakların alt ve üst kısımdaki sert kısımlar kesilip kabak oyacağının kenarındaki tırtıklı kısımla soymadan kazınır.
  • Yıkanır.Ortadan ikiyebölünür.
  • Kabak oyacağı ile delmeden mümkün olduğu kadar ince oyulur.
  • İçleri atmıyoruz.Saklayıp daha sonra mücver ya da çorba yapıyoruz.
  • Yeşillikler ve taze soğan ince ince doğranır.Çukur bir kaseye konur.
  • Üzerine yemeklik doğranmış kuru soğan,kıyma,yıkanıp süzülmüş pirinç,nar ekşisi,tuz ve baharatlar konur.
  • Zeytinyağının 2 kaşık kadarı yemeğimizin suyuna ilave etmek için ayrılır.Kalanı dolma harcına konur.
  • İç harcını tek elime eldiven takıp ezmeden tektürel (homojen) olana dek karıştırıyorum.
  • Eldiven elimdeyken dolmaları da dolduruyorum.
  • Dolmaları ikişer ikişer ağızları birbirine gelecek şekilde sığ ve geniş bir tencereye sıralıyorum.
  • Tencereye kabakların 1 parmak aşağısında kalacak kadar su koyuyorum.
  • Dolmaların arasındaki boşluklara azıcık tuz ilave edip ayırdığım zeytinyağını da ekleyip tencereyi harlı ateşe koyuyorum.
  • Yemeğin suyu kaynayınca ocağı orta ısıya getirip yarım saat civarında pişmeye bırakıyorum.
  • Yarım saat sonra dolmanın kenarından pirinç alıp pişip pişmediğine bakıyorum.Pişmediyse kısa bir süre daha pişmeye bırakıyorum.
  • Soğanı doğradığım elektrikli alette yumurta ile limon suyunu çırpıyorum.Dolmanın kaynayan suyundan birkaç kaşık terbiyenin üzerine alıp ılıştırıyorum.Sonra kaşıkla her dolmanın üzerine döküp tencerenin kapağını kapatıp.Birkaç dakika daha pişmeye bırakıyorum.
  • Terbiye de pişince yemeğimizi bir süre dinlenmeye bırakıyoruz.
  • Sonrasında sıcak sıcak servis ediyoruz.
Nefis dolmanın tadına varıyoruz :))

Afiyet Olsun ...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu yazı rengini çok aradinizmi çok okunaklı olmuş 🤔

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails