5 Mart 2017 Pazar

İTALYAN SALATASI

Bu salata yılbaşı soframızın olmazsa olmazıdır. Kalabalık olduğumuzdan ölçüler birazcık fazla gelebilir sizlere. Yarım ölçü yapmakta fayda var sanırım

Evimizim italyan salatası tarifii şarküteri ürünleri ve kaşardan zengindir ;) İtalyan salatası genel anlamda rus salatasına biraz kaşar biraz jambon/salam ilave etmektir. Ben azıcık abartıyor olabilirim ama yiyenler bağımlısı oluyor :))

Bir de kendimce bir püf noktası vereyim. Garnitürü bir tencerede kısa süre kaynatıp süzüyorum,tekrar tencereye alıyorum hemen sıcakken doğramış olduğum jambon, salam, sosisi tencereye koyup şöyle bi karıştırıp tencerenin kapağını kapatıyorum. Soğuması için bir kenara kaldırıyorum.Tarifte önceden yaptığım şekilde yazıyor. Her iki şekilde de lezzetli oluyor. Tercih sizin :))

Malzemeler
100 gr Jambon
100 gr Salam
200 gr Sosis
400 gr Kaşar Peynir
500 gr Salatalık Turşusu(Baharatlı)
1 Paket (450 gr) Dondurulmuş Garnitür
Mayonez(Büyük Kavanoz)
250 gr Kese Yoğurdu

Yapılışı
  • Jambon, sosis, peynir, turşu kibrit çöpü şeklinde doğranır. Turşuyu sarımsaklı ve baharatlı olanlardan kullanıyorum, böylelikle salataya biraz aroma katmış oluyorum.
  • Dondurulmuş garnitürümüzü 1-2 dakika kaynatıp süzerek soğuması için bir kenara alıyoruz. Soğuyunca salataya ilave edilir.
  • Büyük bir kaseye mayonez ve yoğurt koyup karıştırtırılır. Aslında yoğurt elbette ki bu salatanın tarifinde yok. Ama sanki mayonezi birazcık hafifletiyor bundan dolayı kullanıyorum.
  • Tüm malzemeyi homojen şekilde karıştırınca salatamız hazır.


Afiyet Olsun ...

0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails