12 Ekim 2018 Cuma

EV YAPIMI HAMBURGER KÖFTESİ

Malzemeler
500 gr Kıyma
1 Kahve Fincanı Ekmek Kırıntısı
1 Adet Rendelenmiş Kuru Soğan
1 Adet Yumurta
1 Yemek Kaşığı Soya Sosu
1-2 Yemek Kaşığı Zeytinyağı (Yağsız Kıyma Olduğundan)
1 Çay Kaşığı Tuz
1 Çay Kaşığı Karabiber
1 Çay Kaşığı Kimyon
Pişirmek İçin
Tereyağı
Yapılışı
  • Tüm malzemeyi derin bir kaba alıp güzelce yoğuruyoruz. Üzerini streç film ile kaplayıp buzdolabında dinlenmeye bırakıyoruz. 
  • Elbette hamburger patates kızartmasız olmaz. Patatesleri zeytinyağıyla harmanlayıp biraz da tuz ve baharat ekleyerek fırında pişiriyorum. Hamburgerler olana kadar onlar da fırında pişmiş oluyorlar. 
  • Eğer hamburgerinizde karamelize edilmiş soğan kullanmak isterseniz bu aşamada soğanları halka halinde doğrayıp üzerine azıcık sıvıyağ gezdirerek orta kısık ateşe koyuyoruz. Köfteler pişerken arada soğanları takip edip zamanlamayı ayarlıyoruz. Ben bu kez soğanları çiğden kullandım. 
  • Hamburgerleri hazırlayacağımız zaman buzdolabından çıkarıyoruz. Tavaya tereyağı koyup eritiyoruz. Köfteleri tereyağında arkalı önlü kızartıyoruz.
  • Köfteler kızarırken marul ve domatesleri yıkayıp sularının süzülmesini sağlıyoruz. Marul yapraklarını katlayıp hamburger ekmeği boyutlarına getiriyoruz. Domatesleri, kuru soğanları ve salatalık turşularını dilimliyoruz.
  • Ekmekleri ikiye bölüp ekmeğin alt kısmına mayonez sürüp köfteleri ekmeklerin üzerine yerleştiriyoruz. Köftelerin üzerine sırasıyla soğan dilimleri, marul yapraklarını, turşu ve domates dilimlerini yerleştiriyoruz. Ekmeğin susamlı kısmının iç tarafının ortasına çay kaşığı ile hardal sürüp domatesin üzerine kapatıyoruz. Ben ketçap sevmediğim için acı sos kullanıyorum.
  • Biz içecek olarak ayran tüketiyoruz. Hatta havalar sıcaksa ben ayranı sodayla hazırlayıp içmeyi çok severim.

Afiyet Olsun…

0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails