15 Mayıs 2019 Çarşamba

LORLU PİRİNÇLİ BÖREK

Malzemeler
3 Adet Yufka
Pilav İçin
1 Çay Bardağı Pirinç
1,5 Çay Bardağı Su
1 Tatlı Kaşığı Sıvıyağ
İç Malzemesi
150-200 gr Sepet Loru (Tuzsuz)
100 ml Krema
Pilav
2 Adet Yumurta
1 Çay Kaşığı Tepeleme Tuz
1 Çay Kaşığı Karabiber
1-2 Adet Karanfil (Dövülecek)
Sos Malzemesi
100 ml Krema
Yarım Su Bardağı Maden Suyu
Yarım Çay Bardağı Sıvıyağ
2 Çay Kaşığı Kabartama Tozu
Pişirirken
1 Su Bardağı Su
1 Çay Bardağı Zeytinyağı

Yapılışı
Bu böreği 5 kat yufkayı aralarına sos sürerek hazırladıktan sonra kenarlarına iç malzemesini koyup sigara böreği gibi sararak hazırlıyoruz. Tam yufkayla yapınca 24 parçaya bölüyoruz. Ben bu kez az yapmak istediğim için 5 kat yarım yufkayla yaptım. Kalan yarım yufkayı da dörde bölerek yapıp üçe böldüm. 4 ya da 5 kat çok da farlı bir lezzet olmadı. Toplamda 15 adet böreğimiz oldu. Yarım yufkadan hazırladığım 3 böreği tadına bakmak için üzerlerine azıcık zeytinyağı sürerek fırınladım. Doku testini bu böreklerle yaptım. Kalanları pişirme kâğıdı serili tepsiye dizerek dondurdum. Donunca buzdolabı poşetine aldım. Servis yapacağımız gün dondurucudan çıkardığımız börekleri ister su ve zeytinyağı karışımına batırıp çıkarırız ister su dolu bir kaba batırıp çıkarıp üzerine arzuya göre yumurta sarısı, zeytinyağı ya da eritilmiş tereyağı sürerek tepsiye diziyoruz. Son olarak üzerlerine susam ve çörekotu serperek 180 derece fırında üzerleri kızarana dek pişiriyoruz.
  • Gelelim tarife önce pilavımızı pişirip soğumaya bırakıyoruz. 
  • Sos malzemelerini bir kâsede çırpıp kenara alıyoruz.
  • İç malzemelerini derin bir kâsede karıştırıyoruz. Lora krema koydum ama bu şart değil koymasanız da olur. Loru çatalla eziyoruz diğer malzemeleri de ekleyip güzelce karıştırıyoruz.
  • Yufkaların arasına sos malzemesinden bol bol sürüp 5 kat yufkayı üst üste koyup tam yufkaysa 24 parçaya kesiyoruz. Ben yarımşar yufkadan yaptığım için 12 parçaya böldüm. 
  • Yufkaların kenarlarına birer kaşık iç malzememizden koyup sigara böreği gibi sarıyoruz. 
  • Dediğim gibi hemen pişireceksek üzerine zeytinyağı ya da eritilmiş tereyağı sürerek pişirebiliriz.
  • Daha sonra pişirmek istersek dondurabiliriz.
  • Böreklerimiz piştikten sonra çıtırlığını birkaç saat boyunca koruyor.
  • Dondurursak buzluktan çıkarınca suya batırıp tepsiye dizip üzerine yağ ya da yumurta sarısı sürüp pişirebiliriz.

Afiyet Olsun…

0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails