23 Mart 2013 Cumartesi

KİRPİ ÇİKOLATA -ÇITIR ÇİKOLATA


Bu tarifi Nergiz arkadaşımın sayfasında görünce yapıp ilk gelen misafirlerime kahvenin yanında ikram etmiştim.Yiyen tüm misafirler bayılmıştı.Nergiz'cim beni bu tarifle tanıştırdığın için teşekkür ederim.

Malzemeler

250 gr Çiğ Taze Kadayıf
1 Paket 80 gramlık Yoğun Bitter Çikolata
1 Paket 80 gramlık Bitter Çikolata
1 Paket Sütlü Çikolata
Toplamda 240 gr çikolata olmalı.Sevdiğiniz hangi çikolataysa onunla yapabilirsiniz :))

Yapılışı

Kadayıf didiklenip,fırın tepsisine yayılır.Yakmadan,ters yüz edilerek altın sarısı olana kadar fırınlanır.
Kadayıf soğuyunca biraz daha ufalanır. Sonra tüm malzemeyi alacak büyüklükte bir kapta benmari usulü eritilmiş çikolata ile çıtır kadayıflar iyice karıştırılır.
Şurup kaşıkları gibi çukur kaşıkla pişirme kağıdı serili tepsiye dizilir.
Kısa bir süre buzdolabında bekletilerek,servis edilir. Uzun süre tazeliğini kaybetmeyen bir tarif ama öyle lezzetli ki uzun süre kalmıyor zaten.
Afiyet Olsun ...

4 yorum:

pie kurabiye dedi ki...

Ohhh çıtır çıtır.Yıllar önce Ayşem ve Devletşah televizyonda bunu tel şehriye ile yapmıştı.O zamandan beri aklımdadır.Ellerine sağlık.

nergis mevsimi dedi ki...

Afiyet olsun,ellerine sağlık Teijim Tokkim.
Tarif benim değil tabii ki,ben de Devletşah'ın bloğunda görmüştüm ilk defa.Gerçekten çok güzel oluyor hem şehriyelisi,hem de kadayıflısı.
Ben bayram çikolatası almayıp,bayram için yapmıştım ama bayram boyu hemen her gün yapmak zorunda kaldım,çünkü bizimkiler yemelere doymadılar :)

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

Petek'cim yıllar önce ben deşehriyeyi kavurup pilav üzerinde servis ediyordum ama son yıllarda şehriyeler çok sert eski tadı vermiyor güzelcim :)))

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

Nergiz'cim beni bu güzel tarifle karşılaştırdığın için ben yine de sana teşekkür edeceğim.Ben ilk senin sayfanda gördüm çünkü ayrıca tarifi oluşturmakta emeği geçen tüm arkadaşlarıma da teşekkür ederim.Ben minik minik yapıp kahve yanında ikram ettim.Misafirlerim bayıldılar bu çikolatalara :))))

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails