18 Mart 2013 Pazartesi

KORE USULÜ KAVRULMUŞ PİLAV ( 볶음 밥 )



Şimdi tarifini vereceğim pilavın tarifini Korece öğretmenim olan Mimi hanımdan öğrendim. Sağ olsun bize dil öğretmekle kalmayıp Kore'de kutlanan özel günlerde bizleri evine davet edip Kore kültürünü de yaşatmaya çalışır. Her şey için teşekkürler öğretmenim. Malum  tüm Asyada olduğu gibi Kore pilavı da yağsız ve az tuzlu oluyor. Aslında onlar buharda pişiren makinelerle yapıyorlar pilavlarını ama bizde makine
olmadığından eski usul yapıyoruz.
Alttaki resim Mimi öğretmenin yaptığı kavrulmuş pilav.Telefonla çektiğim için çok net değil ama kalıpla nasıl şekillendirildiğini sizlere göstermek istedim.


Malzemeler


2 Su Bardağı Pirinç
1 Adet Kırmızı Biber
2-3 Adet Yeşil Biber
1 Adet Havuç (Arzu edilirse kullanılır.)
2 Adet Yumurta
1 Yemek Kaşığı Sıvıyağ
Tuz

Yapılışı

Yıkadığımız pirinçler 3 su bardağı kaynayan suyun içine konur. Tuz ilavesi ile kısık ateşte pişirilir.
Bu arada pirinç tanesi büyüklüğünde kesilen yeşil biber, kırmızı biber arzu edilirse havuç 1 kaşık sıvıyağ konmuş tavada ayrı ayrı kavrulur. Kavurduğumuz sebzeler bir tabağa alınır. 




En son çırpılmış yumurta tavaya alınır. Karıştırarak minik parçalar halinde pişirilir.




Pilav ile kavrulmuş sebzeler karıştırılır. Aslında bu pilavı Mimi öğretmenimin yaptığı şeklinde şekillendirecek kalıp var ama bende o kalıptan olmadığı için böyle servis ettim.
Afiyet Olsun ...

25 yorum:

LaceToys dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Bizde çok sevdik bu tarz pilavları.. Afiyetler olsun..

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım...:)

bahtiyarbaysan dedi ki...

Teşekkürler. Bu yaşım da Kore pilavı deneyeceğim.
Yeni hoş bilgilerini de bekleriz.

hiko dedi ki...

Şimdi ben evdeki şeker surata kore pilavı yapacağım dersem. Malzemelerini sorar ve beğenmez. Ama gizliden yapıp önüne koyarsam muhakkak hasta kalır.içindekileri sorar ve harikaymış yaa. der. bu yüzden ikinci seçenekle birlikte yapacağım. Daha önce benzer bir pilav yemiş ve çok beğenmiştim.

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

Oya'cım sağol canım,senin tavsiyeni de unutmadım aklımda :)))
Dilek'cim sağol arkadaşım :)))
bahtiyarbaysan arkadaşım,bizim damak tadımıza uygun bir pilav gönül rahatlığıyla deneyebilirsiniz :)))
Hikmet'cim akıllı hanımlara bayılırım önce beğensin sonra adını söylersin :))
Biz blogcuların eşleri ne dese haklılar valla nerde abidik gubidik şey varsa pişirip önlerine koyuyoruz ses etmeden de yemelerini bekliyoruz :)))) Benim eşim yeni yemek gördümü korkar oldu.İlk defa mı yicez bunu deyip sorunca ben gülmeye başlıyorum :)))) Evet kabul ediyorum bazen çooooook değişik şeyler yapabiliyorum.Eşimin bünyesi bunları kaldırmıyor.Dün yine yaptım ağzına koymadı.Olsun ben denemeye devam edicem :)))))))

bahtiyarbaysan dedi ki...

Şeker Surat kim acaba diyorum?

Unknown dedi ki...

Tarif için teşekkürleer :) Bu arada Korece öğrenmek istiyorum araştırma yaptığım halde kurs bulamadım bir tavsiyen var mı?

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

Şeyma'cım,hangi şehirde yaşıyorsun acaba ?

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

İstanbulda yaşıyorum

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

İstanbulda da sejong dil kursu var bi araştır istersen :) Hangi semtte öğrenebiliriz aslında :) face te adım teijitokki ordan konuşmaya devam edelim istersen :)

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

İstanbulda da sejong dil kursu var bi araştır istersen :) Hangi semtte öğrenebiliriz aslında :) face te adım teijitokki ordan konuşmaya devam edelim istersen :)

Adsız dedi ki...

Merhaba, biberlerij hepsini aynı tavada kalırsam olur mu?

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

Bu soruyu yanıtladım diye hatırlıyorum ama bir sorun oluştu sanırım :((
Arkadaşım biberleri birlikte kavurursan kırmızı olanların rengi yeşil olanları boyar.Tüm malzeme minik minik doğrandığı için zaten çabucak pişiyor.Eğer zamandan kazanmak istiyorsan iki ayrı tava kullanarak zamanı yarıya indierebilirsin.Şimdiden kolay gelsin :))

OceanGizliAjan10 dedi ki...

trabzon evden eve nakliyat
bursa evden eve nakliyat
ordu evden eve nakliyat
erzurum evden eve nakliyat
mardin evden eve nakliyat
CYVQGL

41BBBDashawn5337A dedi ki...

193DF
Eryaman Alkollü Mekanlar
Sivas Şehir İçi Nakliyat
Tekirdağ Şehirler Arası Nakliyat
Artvin Parça Eşya Taşıma
Diyarbakır Şehirler Arası Nakliyat
Konya Evden Eve Nakliyat
Malatya Lojistik
Amasya Şehirler Arası Nakliyat
Çerkezköy Oto Lastik

5B835Derrick287B9 dedi ki...

479B2
Tekirdağ Evden Eve Nakliyat
Tekirdağ Lojistik
Kilis Parça Eşya Taşıma
Zonguldak Evden Eve Nakliyat
Uşak Lojistik
Gümüşhane Şehirler Arası Nakliyat
Kırıkkale Şehirler Arası Nakliyat
Çerkezköy Ekspertiz
Çorum Şehirler Arası Nakliyat

0998EMalaya857AF dedi ki...

06B63
Balıkesir Evden Eve Nakliyat
Aydın Lojistik
Adana Parça Eşya Taşıma
Area Coin Hangi Borsada
Muş Lojistik
Big Wolf Coin Hangi Borsada
Bartın Lojistik
Azero Coin Hangi Borsada
Mardin Şehir İçi Nakliyat

66AF4Hezekiah86B62 dedi ki...

9C6B1
Pepecoin Coin Hangi Borsada
Sivas Lojistik
Star Atlas Coin Hangi Borsada
Erzurum Lojistik
Aptos Coin Hangi Borsada
Sakarya Parça Eşya Taşıma
Coinex Güvenilir mi
Kayseri Şehir İçi Nakliyat
Jns Coin Hangi Borsada

1A902Isabel90EC9 dedi ki...

55F4B
İstanbul Şehirler Arası Nakliyat
Antalya Şehir İçi Nakliyat
Çerkezköy Ekspertiz
Ünye Marangoz
Bitfinex Güvenilir mi
Clysterum Coin Hangi Borsada
Kırşehir Evden Eve Nakliyat
Kırklareli Lojistik
Nevşehir Şehirler Arası Nakliyat

BAD27Corey325B3 dedi ki...

A6254
İzmir Evden Eve Nakliyat
Ünye Çekici
Balıkesir Evden Eve Nakliyat
Bitci Güvenilir mi
Erzincan Evden Eve Nakliyat
Bayburt Evden Eve Nakliyat
Zonguldak Evden Eve Nakliyat
Btcturk Güvenilir mi
Çerkezköy Oto Boya

D0564Jared6FB95 dedi ki...

80763
Kripto Para Nasıl Üretilir
Mexc Borsası Güvenilir mi
Bitcoin Hesap Açma
Mexc Borsası Güvenilir mi
Coin Madenciliği Nasıl Yapılır
Binance Sahibi Kim
Binance Madencilik Nasıl Yapılır
Coin Çıkarma Siteleri
magnet

4B400MichaelE2F25 dedi ki...

BB15E
Binance Ne Kadar Komisyon Alıyor
Bitcoin Madenciliği Nasıl Yapılır
Binance Yaş Sınırı
Kripto Para Üretme Siteleri
Bitcoin Çıkarma Siteleri
Bitcoin Hesap Açma
Binance Yaş Sınırı
Bitcoin Madenciliği Nedir
Binance Ne Zaman Kuruldu

1BFE9Harry16071 dedi ki...

8823A
mersin canlı sohbet ücretsiz
erzincan bedava görüntülü sohbet sitesi
bursa görüntülü sohbet siteleri ücretsiz
muş sohbet siteleri
antalya mobil sohbet bedava
samsun canli sohbet bedava
hakkari canlı sohbet siteleri
manisa görüntülü sohbet uygulama
maraş nanytoo sohbet

________Takipci dedi ki...

97703
bitcoin nasıl oynanır
nar sabunu
kayısı sabunu
paribu
paribu
binance
kömür sabunu
bkex
bitcoin hesabı nasıl açılır

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails