30 Eylül 2023 Cumartesi

FIRINDA ZEYTİNYAĞLI BAMYA

 Annemizin bu yemeğini bu kez kız kardeşimin evinde pişirip yine severek yedik. Kısmetse bu yazdan tarifler gelmeye devam edecek :)))

Malzemeler

500 gr Bahçe Bamyası 

1 Adet Kuru Soğan

3 Adet Domates

4-5 Diş Sarımsak

Yarım Limon

1 Çay Bardağı Zeytinyağı

Tuz

Yapılışı

  • Bahçe bamyası genellikle 8-10 santim uzunluğunda olan bamyalara deniyor. Zeytinyağlısını pişirmek için bu bamya çeşidini kullanırdı rahmetli annem.
  • Bamyalarımızı önce güzelce yıkayıp pamuklu bir örtü serip bamyaları üzerine sererek iyice kuruyana dek bekletiyoruz.
  • Bamyaların koni şeklinde olan baş kısımları incecik soyuyoruz. Büyüklerimizden gördüğüm kadarıyla bamyayı baş kısmı yukarı gelecek şekilde tutup soyarlardı. Ben tam tersi yapıyorum baş aşağı tutup öyle soyuyorum. Böylesi bana daha kolay geliyor.
  • Bamyalar hazır olunca tencereye yağımızı ve yarımay ya da yemeklik doğradığımız soğanları tencereye alıp orta kısık ateşte kavurmaya bırakıyoruz. Bu arada domateslerimizi soyup 2 tanesini yemeklik doğrayıp birini fırına verirken kullanmak üzere ayırıyoruz.
  • Soğanlar şeffaflaşınca domates ve sarımsakları tencereye alıyoruz. Hemen üzerine bamya ve limon suyunu koyup bamyaların rengi dönünceye dek kavuruyoruz.
  • Yaklaşık 1 buçuk bardak kaynar su ve tuzunu ilave edip bir taşım kaynattıktan sonra fırın kabına yemeğimizi alıp kaşığın tersiyle üzerini düzlüyoruz. Ayırdığımız domatesi dilimleyip yemeğimizin üzerine diziyoruz. Elinizde varsa biberi yemeği fırına verdikten 10-15 dakika sonra ekliyoruz. Biber çok çabuk piştiğinden fırında yanıyor. Ben bu kez kullanmadım.
  • Yemeğimiz suyunu çekip yağına kalana dek yani yaklaşık 30 dakikada pişecektir.
  • Yemeğimizin ilk sıcağı geçtikten sonra ılık ya da soğuk servis edilir.

 

Afiyet Olsun…


 

0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails