24 Ocak 2013 Perşembe

PIRASA KÖFTESİ


Malzemeler

1/2 kg Pırasa
100-150 gr Kıyma
3 Adet Yumruk Büyüklüğünde Patates
3 Yemek Kaşığı Yulaf Ezmesi(Un haline getirdim-Olmasa da olur)
3 Adet Yumurta
1/2 Demet Maydanoz
Tuz-Karabiber
1 Çay Kaşığı Zerdeçal(Olmasa da olur)
2-3 Yemek Kaşığı Un
Galeta Unu
Sıvıyağ



Eskiden böyle yapmışım
Yapılışı
 Patatesler haşlanır.Pırasalar ince ince dilimlenir ve az sıvıyağ ile kısık ateşte kavrulur.Köftenin yoğrulacağı kaba patatesler rendelenir,kavrulan pırasalar,kıyma,yumurtanın birisi kırılır,maydanoz, rondoda öğütülmüş yulaf ezmesi (ya da galeta unu),tuz,karabiber konup yoğrulur. Büyükçe köfteler yuvarlanır.Önce una,sonra çırpılmış yumurtaya,en son galeta ununa bulanır.Üzeri streç filmle kaplanarak bu haliyle bir süre buzdolabında bekletilir.Servis yapılacağı zaman sıvıyağda kızartarak sıcak sıcak servis edilir.
Afiyet Olsun...


4 yorum:

nergis mevsimi dedi ki...

Eline sağlık.Ben bunu kıyma kullanmadan yapayım.Sevgiler.

pie kurabiye dedi ki...

Pırasayı çook seviyorum.Ellerine sağlık.

pembe kekik dedi ki...

Ben pırasa köftesini çok sevdim ama fırında pişirmiştim. Ellerine sağlık. Sevgiler.

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

Nergiz'cim olur tabi canım nasılsa patates var.Arzu edersen biraz çökelek ya da lor peyniri bile koyabilirsin :)))
Petek'cim kış günü bi değişiklik oluyor lezzetli de :))))
Sibel'cim sağol canım elbette fırında da yapılır,senin de eline sağlık arkadaşım :)))))

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails