18 Kasım 2012 Pazar

KABAK PÜRELİ HAVUZ TATLISI




Bu da yine hayal kurup yaptığım tatlardan biri.Sonuç hem görüntü hem yemesi keyifli bir tatlı çıktı ortaya :)) Üstelik tahin sayesinde 2-3 gün yufka kısmı çıtır çıtır halini kaybetmedi.


Malzemeler  

2 Adet Yufka
1 Çorba Kasesi Tahin+Sıvıyağ (Yufkaya fırça ile sürebilcek kadar inceltilecek)
Şeker
Tarçın

Üstü İçin 

1 kg Kestane Kabağı
2-2,5 Su Bardağı Şeker
3-4 Adet Karanfil
2 cm Kadar Kabuk Tarçın

Süslemek İçin

2-3 Yemek Kaşığı Yeşil Fıstık ( File ya da Toz )

Yapılışı

Kabaklar temizlenmiş alınabilir.Temizlenmiş almadıysak önce karpuz gibi dilimlenir.Sonra çekirdek kısmı temizlenir.Ardından kabukları soyularak yıkanır.Sonra kalın kalın dilimlenir.Dibi geniş olan dolma tenceresi kullanırsak daha güzel pişiyor.Kabaklar tencereye dizilip şeker üzerine dökülür.Karanfil ve tarçın da ilave edilerek birkaç saat bekletilir.Kabakların saldığı su şekerleri ıslatıncaya dek bu şekilde bekletilir.Önce harlı ateşte bir süre kaynatılır.Bir süre sonra ocağın altı kısılır.Kabaklar saldığı suyu çekince ocak kapatılır.Soğuyunca kabaklar bir çatal ile tencereden alınıp püre yapılır.Krema sıkma torbasına tırtıklı bir uç takılarak buzdolabında bekletilir.Kabağın tamamı bitmedi.Yani tatlının 3/4'ü kadarını kullandım sanırım.Arzu edersiniz kabak tatlısının 3/4'ünü püre yapıp kalanını tatlı olarak tüketebilirsiniz.Ya da yufkaların üzerine hepsini kullanabilirsiniz.Tercih sizin :)))

Yufkalar üst üste konup önce 4'e bölünür.Hepsi üst üste konup tekrar 3'e bölünür.Böylece 24 adet üçgen elde ederiz.

 Her parçaya sıvıyağ ile inceltilen tahinden fırça yardımı ile sürülür.Üzerine toz şeker ve tarçın serpilir.



Geniş kenarından başlayarak sıkı sıkı sigara böreği gibi sarılır.Sivri kenardan 4-5 cm kala iki kenar daire şekli verilir.



Sivri uç içeri kıvrılarak havuz şekli verilir.




Bütün yufkalar böyle hazırlanır.



Arzu edilirse hemen fırında pişirilir ya da buzlukta bekletilir.Lazım olunca buzluktan çıkarıp pişirebiliriz.Pişince çıtır çıtır oluyorlar.Fırından alıp soğumaya bırakılır.Soğuyunca üzerine kabak püresi sıkılır.En üste yeşil fıstık ,ceviz ya da fındık kırığı gibi çerezlerden biri kabağın üzerine serpilerek servis edilir.

Afiyet Olsun ...

14 yorum:

Peygamberim İzinden dedi ki...

Hayalinize sağlık ne kadar hoşş denemem lazım ellerinize sağlık:)

pie kurabiye dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyor canım.Ellerine sağlık.

nergis mevsimi dedi ki...

Eline sağlık Cevver'ciğim,tadını tahmin edebiliyorum,sunumu çok hoş.Güzel hayallerinin devamını bekliyorum :)

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

Emine hanım teşekkür ederim.Umarım yapınca beğenirsiniz :))
Petek'cim sen beğendin yaaa çok mutlu oldum,sağol arkadaşçıııım :D
Nergiz'cim sağol canım :) eeeee blogcu olunca malzemeleri okuduğunda tadları aklında harmanlayabiliyorsun değil mi güzelcim :D

hanife dedi ki...

Süper çok değişik bir lezzet ve sunum olmuş elinize sağlık izlemeye aldım mutlu bir hafta dilerim

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

Hanife hanımcım çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için :D

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel bir sunum olmuş canım.bayıldım.ellerine sağlık.sevgiler.

Gözde Tarifler dedi ki...

bu ne saheser olmus boyle. ellerinize saglık...

pembe kekik dedi ki...

Çok güzel olmuş. Tahinle bal kabağının birlikte tadına bayılıyorum. Sunum da nefis olmuş. Sevgiler.

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

mutfagabuyrun arkadaşım sağolsın bu içten yorumun için :))
Gözde Tarifler'cim böyle bir tabirle beni mutlu ettiğiin için teşekkürlerrrr :))
Sibel'cim aynen canım ben de kabak tatlımı yerken mutlaka üzerine tahin gezdiririm.İkisini ben de çok yakıştırıyorum.Sunumu beğendiğin için de ayrıca teşekkür ederim :))

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Tabloma yorum bırakmadan geçemeyeceğim: Bu kadar mı estetik uydurulur kardeşim :)) Helal diyorum daha da demiyorum.. Bu arada kabak bulunmadığında havuçla da yapılır bu püre sanırım. Ellerine sağlık Cevverim :)

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

Serap'cım bu güzel sözler için çok çok teşekkür ederim canım :)) Elbette havuç da koy daha aklına gelen başka şeyle de yapılır.Böyle böyle yeni tadlar oluştururuz :D

*mehtap dedi ki...

ne güzel bir tatlı ,görüntüsü de harika,sabah sabah canım çekti,eline sağlık...

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

Teşşekkür ederim canım :))) İyi günler :D

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails