6 Haziran 2018 Çarşamba

KURU FASULYE

Malzemeler
2 Su Bardağı Kuru Fasulye
1 Adet Kuru Soğan
1 Tatlı Kaşığı Salça
3 Adet Domates
2-3 Adet Biber
4-5 Yemek Kaşığı Zeytinyağı
Tuz
Yapılışı
  • Kuru fasulyelerimizi ayıklayıp yıkıyoruz. Üzerine 3-4 parmak geçecek kadar su koyup bir gece bekletiyoruz.
  • Ertesi gün fasulyeleri haşlayıp süzüyoruz.
  • Tenceremize zeytinyağını alıp yemeklik doğradığımız kuru soğanı ekleyip orta kısık ateşte karamelize ediyoruz. Üzerine salçayı ekleyip kısa bir süre kavurup üzerine yemeklik doğradığımız domatesi ekliyoruz.
  • Ben domatesle birlikte fasulyeleri de ekleyip birlikte kavuruyorum. Bir süre kavrulunca domatesler suyunu salıyor. Böylelikle yemeğin suyunu ayarlamak daha kolay oluyor. Siz isterseniz domatesi kavurup fasulyeleri ardından ekleyebilirsiniz.
  • Domatesler suyunu salınca doğranmış biberleri tencereye alıp üzerine tuzunu ekliyorum. Son olarak kaynar su ekleyip orta kısık ateşte yemeğimizi pişmeye bırakıyorum. Zaten tüm malzemelere ön pişirme uyguladığımız için 10 dakika kadar kaynaşmalarını sağlamak yeterli oluyor. Ocağı söndürüp yemeği dinlenmeye alıyoruz. 

Afiyet Olsun…

0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails