11 Mayıs 2019 Cumartesi

ÇİKOLATALI BİSKÜVİ

Malzemeler
125 gr Tereyağı
1 Adet Yumurta
Yarım Su Bardağı Pudra Şekeri
Yarım Su Bardağı Nişasta
Yarım Paket Kabartma Tozu
Yarım Paket Vanilya
1 Çimdik Tuz
1 Su Bardağı+3 Yemek Kaşığı Un
Üzeri İçin
75-80 gr Bitter Çikolata
2-3 Yemek Kaşığı Yeşil Fıstık
2-3 Yemek Kaşığı Kürdan Badem (Dilimlenmiş)
1 kâse Pikola Fındık 
3-4 Dilim Satsumania Kurutulmuş Mandalina
Yapılışı
  • Tüm malzeme derin bir kaba alınır, Unun birazını ayırıp yoğurmaya başlıyoruz. Gerektikçe un ekliyoruz. Hamurumuzun üzerini örtüp buzdolabında dinlenmeye bırakıyoruz.
  • Hamuru 2-3 milim kalınlığında açıyoruz. İstediğimiz bir kalıpla şekiller kesip pişirme kâğıdı serili tepsiye diziyoruz. 
  • 150-160 drece ısıtılmış fırında 10-15 dakika arası pişiriyoruz. Soğumasını bekliyoruz. Soğuduktan sonra bu haliyle kapaklı bir kapta 15-20 gün saklayabilirsiniz.
  • Ben hamurun bir kısmını kullandım kalanını buzluğa kaldırdım. 75-80 gramlık paketlerdeki çikolatalardan 1 paket kullanarak 15 adet kurabiyeyi hazırladım. Sizler de gerekli sayıda kurabiye için çikolata miktarını arttırabilirsiniz.
  • Servisten bir gün önce çikolata ve çerezleri üzerine ekleyebilirsiniz. Bunun için önce çerezleri kavuruyoruz. Dikkat edilmesi gerekenler şunlar, 

*yağsız olarak tavada,
*sürekli karıştırarak,
*orta kısık ateşte,
*çerezler çok renk almadan kavuruyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
  • Çikolatamızı 1 çay kaşığı tereyağıyla birlikte benmari usulü eritiyoruz. Tatlı kaşığı ile eriyen çikolatayı kurabiyemize koyup yayıyoruz. Üzerine önceden kavurup soğuttuğumuz çerezleri istediğimiz şekilde yerleştirip soğumaya bırakıyoruz. Ben çerezlerin yanına küçük bir parça kurutulmuş mandalina da koydum. Elimde olsaydı gojiberry de kullanırdım. 
  • Çikolatalar donduktan sonra servis edebilirsiniz. 

Afiyet Olsun…

0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails