1 Ağustos 2017 Salı

EKŞİLİ KÖFTE / BİLYE ÇORBA

Rahmetli annem bu çorbayı beyaz sevmez içine 1 tanecik domatesi kavurup koyardı.Biz de onun elinden böyle öğrendiğimiz için bu alışkanlığa devam ediyoruz. Dedim yaaaa alışkanlık işte :))
Malzemeler
Köftesi İçin:
250 Gr Kıyma
1 Kahve Fincanı Pirinç
1 Adet Yumurta Akının Yarısı Kadarı
Tuz-Karabiber
1 Adet Domates
Terbiyesi İçin:
1 Adet Yumurtanın Sarısı
1 Adet Limon Suyu
Kıvam Vermek İçin.
1 Yemek Kaşığı Un
Yapılışı
  • Pirinçler ayıklanır, yıkanır ve suyunun iyice süzülmesi sağlanır. Köfte yoğurulacak kaba kıyma,  pirinç, yumurta akının bir kısmını,
  • tuz, karabiber ile köfte yoğrulur. Bir çay tepsisine küçük bir kase un serpilir.
  • Minik minik köfteler yapılıp tepsinin içinde her yanlarının unlanması sağlanır.
  • Bu arada çorba tenceresinde zeytinyağı ile domates kavrulur, varsa et suyu yoksa içme suyu ve tuz konur. Kısık ateşte kaynamaya bırakılır.
  • Köftelerin yuvarlanması bitince parti parti kaynayan suya atılır. Tepside kalan un, yağ ile kavrulur .Üzerine bir miktar soğuk su koyup inceltilir. Çorbaya katılıp iyice karıştırılır.
  • Bir kasede yumurtanın sarısı, yumurta beyazının artanı, limon suyu iyice çırpılır. Kaseye çorbanın suyundan alıp terbiyeye ilave edilerek ılınması sağlanır. Böylece terbiye kesilmez. Köftenin içindeki pirinçler uzayıp pişince çorbanın terbiyesi ilave edilip, bir taşım daha kaynatılır.
  • Ben bazen kırmızı biberli tereyağı yakıp, çorbaları servis tabağına aldıktan sonra çorbanın üzerine döküyorum. Bazen de beyaz olarak servis yapıyorum. Çoğu zaman da çorbanın suyunu hazırlarken 1 adet domates rendeliyorum. Böyle yapınca çorbanın rengi hafif pembe oluyor.

Afiyet Olsun...



0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails