19 Nisan 2019 Cuma

SALÇALI ZAHTER TURŞUSU

Nette tesadüfen bu şahane lezzete denk gelip denedim. Artık her yıl yaptığım bu lezzet için serin mavi arkadaşımıza teşekkür ediyorum :))
Malzemeler
3 Demet Taze Zahter-Dağ Kekiği
2 Su Bardağı Zeytinyağı
1 Kaşık Biber Salçası ( Acı olup olmaması size kalmış)
10 Diş Dövülmüş Sarımsak
3 Adet Limonun Suyu
Tuz
 Yapılışı
  • Kekiklerin taze sürgünlerini ayıklayıp yıkıyoruz. Süzgüye alıp suları iyice süzülene dek bekletiyoruz.
  • Tüm malzemeyi alacak genişlikteki bir kapta sosu hazırlıyoruz. Güzelce karıştırıyoruz. Ben kızıma acı dokunduğu için tatlı biber salçası kullandım ama biraz pul biber koyarak minik bir acılık olsun istedim.
  • İyice suları süzülmüş zahterlerimizi sosun içine alıp iyice karıştırıyoruz.
  • Kavanoza alıp buzdolabına kaldırıyoruz.

Afiyet Olsun …

0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails