16 Aralık 2018 Pazar

ELMALI KURABİYE

Malzemeler
125 gr Tereyağı (Oda Isısında)
1/2 Su Bardağı Sıvıyağ
2-3Yemek KaşığıYoğurt
2-3 Yemek Kaşığı Şeker (Şart Değil)
1 Su Bardağı Nişasta
1 Paket Vanilya
Yarım Paket Kabartma Tozu
1 Tatlı Kaşığı Sirke
İç Malzemesi
2 Adet Elma
3-4 Yemek Kaşığı Şeker
1 Avuç İri Doğranmış Ceviz
½Çay Kaşığı Tarçın
Üzeri İçin
Pudra Şekeri
Yapılışı
  • Önce elmaları yıkayıp soyup rendeliyoruz. Elmaları ve şekeri orta kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. Pişince tarçın ve iri doğranmış cevizi ekleyip ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz.
  • Yoğurma kabımıza yağları ve yoğurdu koyup karıştırıyoruz. Ben yumurta kullanmıyorum kullanmak isterseniz 1 tane yumurtayı yağ ve yoğurtla birlikte ekleyip öyle karıştırabilirsiniz. Nişasta, pudra şekeri ve 2-3 su bardağı unu kabımıza ekliyoruz. Ben unun üzerine parmağımla çukur oluşturup kabartma tozunu bu çukura koyup üzerine sirkeyi ekliyorum. Kabartma tozu bu şekilde köpük köpük aktive oluyor. Unun üzerine vanilyayı gelişigüzel serpiyorum. Ardından yoğuruyorum. Yoğururken gerektikçe un ekliyorum. Eskilerin öğrettiği şekilde yoğuruyorum. Kurabiye hamurları böreklik hamur gibi yumruklanmaz. Bunun yerine elinizi açıp malzemeleri avucunuzun içinde sıkarak yoğurmak gerekir. Hamuru avuçlayarak birleştirmiş oluyoruz. Umarım anlatabilmişimdir.
  • Hamur toparlanınca daha fazla yoğurmuyoruz. Üzerini örtüp ya da buzdolabı poşetine koyup buzdolabında yarım saat kadar dinlendiriyoruz.
  • Hamurumuzdan cevizden az iri parçalar koparıp elimizde inceltiyoruz. İç malzemeden koyup top şekli verip kapatma yeri tepsiye gelecek şekilde fırın tepsisine diziyoruz. Elmalı kurabiye bildiğiniz tüm şekillerde yapabiliriz. Hepsi ayrı lezzetli oluyor. 
  • 150 dereceye ayarladığımız fırında kızarmasına izin vermeden pişiriyoruz. Gerekirse fırının ısısını 10 dakika sonra 140 veya 130 dereceye indirebilirsiniz. Fırınınızı en iyi siz bilirsiniz.
  • Mümkün olduğunca beyaz pişirdiğimiz kurabiyelerimizi fırından alıp ılınıncaya dek bekletip üzerine pudra şekeri serpiyoruz. Soğuması için bir kenara kaldırıyoruz. Soğuduktan sonra servis tabağına dizerek servis ediyoruz.

Afiyet Olsun…

0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails