15 Mayıs 2018 Salı

ÇÖREK OTLU MİNİŞLER

Bu sunumda kullandığım deniz kabuğu arkadaşım Yeşim’in. Deniz temalı akşamımızda kullanmam için bunu ve daha birkaç objeyi Karaburun’dan getirip kardeşimle bana ulaştırdı :)) Kendisine buradan çok çok teşekkür ediyorum :*

Malzemeler
250 gr Tereyağı
1 Çay Bardağı Sıvıyağ
2 Yumurtanın Beyazı (Sarısı Üzerine)
1 Paket Kabartma Tozu
Çay Kaşığının Ucuyla Karbonat
2 Yemek Kaşığı Sirke
1 Tatlı Kaşığı Tuz
1 Yemek Kaşığı Pudra Şekeri
1,5-2 Yemek Kaşığı Çörekotu
2 Yemek Kaşığı Kavrulmuş Susam
Yapılışı
  • Oda ısısında tereyağını çukur bir kaba alıyoruz. Üzerine sıvıyağı, yumurtanın aklarını ve unu koyuyoruz. Unun bir yerine parmağımızla çukur oluşturuyoruz. Bu çukur kısma kabartma tozu ve karbonatı koyup üzerine sirkeyi döküyoruz. Ardından un hariç kalan diğer malzemeleri koyup karıştırıyoruz. Undan 2 bardak kadar koyup yoğurmaya başlıyoruz. Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene kadar azar azar un ilave ediyoruz.
  • Ben hamuru rulolar haline getirip bu rulolardan minik hamur parçaları kopararak ikişer üçer mink hamurları avucuma alıp aynı anda ikişer üçer kurabiyeyi yuvarlıyorum. Ben bunu ekşili köfte yaparken de yapıyorum. İlkönce yapması zor gelse de zamanla insan alışıyor. Bu teknikle zaman kazanmış oluyoruz. Sizler de arzu ederseniz benim gibi aynı anda üç kurabiyeyi yuvarlayın ister tek tek hazırlayın. Bence bu kurabiyenin en güzel hali minik minik oluşu ama isterseniz azıcık topları büyütebilirsiniz de tamamen sizin arzunuza kalmış. 
  • Bu ölçüyle benim midi fırınımın tepsileriyle 3 tepsi kurabiye çıktı. Sakın gözünüz korkmasın öyle lezzetliler ki çerez gibi bitiveriyorlar.
  • Hazırladığımız kurabiyelerin üzerine ayırdığımız yumurta sarılarını sürüyoruz. 
  • 180 derece ısıtılmış fırında üzerleri pembeleşene dek pişiriyoruz.
  • İçinde yoğurt ya da süt olmadığı için kıyır kıyır oluyor ve uzun süre tazeliğini koruyor tabi kalırsa :))

Afiyet Olsun…

0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails