31 Mayıs 2018 Perşembe

ŞİŞE DOMATIYLA PEYNİRLİ MAKARNA

Malzemeler
1 Paket Makarna
1 lt Su
1 Soda Şişesi Ev Yapımı Domates Konservesi
3-4 Yemek Kaşığı Zeytinyağı
1 Su Bardağına Yakın Peynir
Tuz-Karabiber-Pul Biber
Servis İçin
Parmesan Peyniri
Badem
Yapılışı
  • 500 gramlık makarnayı pişirmek için 1 litre suya ihtiyacımız var. Suyu ısıtıcıda ya da tencerede kaynatmak kendi alışkanlığınıza göre uygulayabilirsiniz. Tencerede kaynatacaksanız yağını, tuzunu ve suyu birlikte tencereye alıyoruz. Suyu ısıtıcıda kaynatacaksak su kaynarken tencereye yağını ve tuzunu koyup altını kısık ateşe alıp bi yandan tencerenin ısınmasını sağlıyoruz ki kaynar suyu dökünce tencerenin soğukluğuyla suyun ısısı düşmesin.
  • Sonuçta elimizde içinde yağı ve tuzu olan 1 litre kaynayan suyumuz oldu :)) İçine 1 paket makarnamızı koyuyoruz. Şöyle bir karıştırıyoruz. Kaynayınca altını en kısığa alıyoruz. Bu arada ben hep makarnayı en büyük ocakta yaparım yani bu kısık ateş en büyük göz ocağın en kısığı oluyor. 
  • Makarnamız kaynadıktan sonra yaklaşık 10 dakikada pişiyor. Ben makarnayı 4 kez karıştırıyorum. İlk kaynadığında 5 dakika sonra ve 10 dakika sonunda makarna pişince ocağı kapatıp üzerine yarım bardak hatta biraz daha fazla olabilir soğuk su ekleyip karıştırıyorum. Kapağını kapatıp bi 10 dakika demlenmesi için bırakıyorum. Bu aşamada son kez karıştırıp bırakıyorum.
  • Pardon son kez servis ederken de karıştırıyorum. Bu sürelerde karıştırmazsanız makarna birbirine yapışır. Servis etmesi zor olacağı gibi yemesi de pek keyifli olmaz :(( aaaayyy ben uğraşamam diyorsanız siz yine bildiğiniz gibi haşlayıp yapın efenim :))
  • Buraya kadar sade makarna nasıl yaparız diye anlattım. Resimdeki gibi domatesli yapmak için zeytinyağı ile domatesi kavuruyoruz. Arzu ederseniz domatese sarımsak da eklenebilir. Ben bu kez koymadım. Diğer aşamalar aynı. Kavurduğumuz domatesin üzerine kaynar suyu ve tuzunu koyup makarnayı ekleyerek pişirme işlemine devam ediyoruz. 
  • Makarnamız pişince söndürüp soğuk suyu ekleyip demlenmeye bırakıyoruz. Bu süre sonunda karıştırıp ister rendeleyip ister ufalayıp peyniri makarnaya ilave ediyoruz. Kapağı kapatıp peynirlerin makarnanın sıcağıyla yumuşayıp biraz erimesini bekliyoruz. 
  • Bu arada ben peynirli makarnayı genelde bi süre beklemiş kurumuş olanları değerlendirmek için yaparım. Bu sebeple şu peynir diyemiyorum. O ara evde hangi peynir varsa beyaz peynir, tulum peyniri, lor ya da çökelek elime ne geçerse kullanıyorum. Rendelenmiş parmesan peynirini de alıp dondurucu kısmında sürekli bulunduruyorum. Bu peyniri de servis anında makarnamızın üzerine serpip elime hangi çerez geçerse ondan ilave edip servis ediyorum. Bu kez elime badem geçmiş ama ceviz de pek yakışıyor yok mu herhangi bi fıstık da olur. Karabiber, pul biberle son dokunuşla servisimizi tamamlıyoruz.
  • Bir de ben şişe domatesiyle yaptım elimde olmazsa salçayla yapıyorum. O da pek güzel oluyor. 
  • Aklıma gelmişken bu makarnayı önceden kavurmak şartıyla kuru soğan, havuç, bezelye ve domates ekleyerek sebzeli makarna da yapabilirsiniz. Daha besleyici ve lezzetli oluyor. 

Afiyet Olsun…

0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails