14 Mayıs 2018 Pazartesi

BEZE KULESİ

Malzemeler
4 Adet Yumurtanın Akı
4 Çay Bardağı Pudra Şekeri
1 Çimdik Tuz
1 Paket Vanilya Parçacıklı Vanilya
Gıda Boyası
Süslemek İçin
Küçük Boy Strafor Kule
Beyaz Şeker Hamuru
Renkli Şeker Hamuru
Şeker Hamuru Kalıpları
Bezeleri Yapıştırmak İçin
75-80 gr Fildişi Çikolata
Yapılışı
  • Yumurtaları oda sıcaklığında olması için önceden buzdolabından çıkarıyoruz. Biz yumurtanın akını kullanacağız ama ayırırken 1 damla bile sarısı kalmamalı içinde. Bu konuya çok dikkat lütfen yumurta aklarının içinde 1 damla sarısı kalsa bile bezeniz tutmaz arkadaşlar. Bunun için ben teker teker ayırıp bezeyi çırpacağım kaba aktarıyoruz. Son olarak kap olarak dar ve uzun bir kap kullanırsanız daha iyi sonuç veriyor. Tüm püf noktalarına değindikten sonra artık yapımına geçelim.
  • Aslında çok basit yumurta aklarını önce 1 çimdik tuz ile çırpıyoruz. Önce düşük sonra hızlı devirde çırpıyoruz. Yumurtanın rengi beyazlaşınca vanilyamızı ve şekerimizi karıştırıyoruz. 3-4 defada biraz biraz yumurta aklarımıza katıp çırpmaya devam ediyoruz. Kabımızı ters çevirdiğimizde akmayacak kıvama gelene kadar çırpıyoruz. Hatta mikserin uçlarını çıkarırken uzamalı bezemiz.
  • Bezemizin kıvamı olunca üçe bölüp bir kısmını mora bir kısmını maviye boyuyoruz, bir kısmını da beyaz bırakıyoruz. 
  • Sıkma torbalarına ayrı ayrı koyup uç kısmını henüz boş bırakıyoruz ve kesiyoruz. Sonra doldurduğumuz üç torbayı da içine duy taktığımız 4. bir sıkma torbasına yerleştiriyoruz. 
  • Pişirme kâğıdı yerleştirdiğimiz tepsiye gelişigüzel sıkıyoruz. Özellikle uç kısımlarını uzatıyoruz ki dalga hissi versin :))
  • Bezelerimizi soğuk fırına koyup kurutma işlemi yapıyoruz. Ben 80 derece fırında birkaç saat tutarak bu işlemi gerçekleştiriyorum. Fırını kapattıktan sonra da soğuyana dek fırının kapağını açmıyoruz ki soğuk havanın basıncıyla bezelerimiz çökmesin şeklini muhafaza etsin.
  • Kulemizin iki parçasını da ayrı ayrı beyaz şeker hamuru ile kaplıyoruz. Renkli şeker hamurlarıyla şekiller hazırlayıp alt katın kenarlarına hafif ıslatarak yapıştırıyoruz.
  • Bezelerimizi isterseniz kürdanları kuleye saplayıp bezeleri de kürdanlara tutturabilirsiniz. İsterseniz de benim yaptığım gibi fildişi çikolatayı ben mari usulü eritip bezelerin altına incecik sürerek kuleye yapıştırabilirsiniz. Bazen bezeler yan yana sığmayabiliyor. Bu durumda bezeleri yan taraflarından bıçakla tıraşlayıp inceltebilirsiniz.
  • Ben kulenin üstüne ve bir kenarına şeker hamurundan hazırladığım ve yaldız boyayla boyadığım şeker hamurundan süslemeleri koydum. Yüksek olduğu için üstteki süste çöp şiş kullandım. Deniz yıldızını da kürdanla tutturdum kuleye.

Afiyet Olsun…



0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails