7 Ocak 2018 Pazar

YUMURTALI PIRASA

Kızım kış sebzelerini hiç sevmez bu yüzden kış gelsin hiç istemem. Küçükken yıllarca yaz sebzelerinden bolca dondurup kışın sık sık kullanırdım. Yıllar sonra fark ettim ki mevsiminde çıkan sebzeler beni heyecanlandırmaz olmuş. İşte o zaman karar verdim artık stok yapmayacaktım. Tabi ardından zorlu bir süreç beni bekliyordu. Kızıma kış sebzelerini nasıl yedirebilirdim duyduğum tüm tarifleri hala deniyorum. Ispanağı ve kerevizi çiğden salatasını, karnabaharın köftesini, pırasanın yumurtalısını ve bulgurlu tepsi böreğini, pancarın yoğurtlu salatası ve yaprağını hamurlu kızartmasını seviyor artık :)) Hani siz de zorluk yaşıyorsanız yılmayın denemeye devam edin diye anlattım bunları.
Malzemeler
1 kg Pırasa
3-4 Yemek Kaşığı Zeytinyağı
4-5 Adet Yumurta
Tuz-Karabiber-Pul Biber
Yapılışı
  • Pırasaları ayıklanıp yıkıyoruz. Kesme tahtasında ince ince doğruyoruz.
  • Tavaya zeytinyağını döküp pırasaları üzerine ekliyoruz. Orta kısık ateşte arada karıştırarak kavuruyoruz. Burada dikkat edeceğimiz şey pırasaları kızartmadan pişmesini sağlamak. Kızarırsa odunsu dokular oluşuyor yerken sevimsiz bir his oluşturuyor. Biz pırasanın yumuşacık pişmesini istiyoruz.
  • Pırasalar pişince tuzunu, karabiberini ve pul biberini ekleyip şöyle bir karıştırıyoruz.
  • Ardından yumurtaları kırıp pırasaların üzerine yayıyoruz. Üzerine kapak örtüp yumurtaların pişmesini sağlıyoruz.
  • Bu basit ama nefis yemeği sıcak sıcak servis ediyoruz.

Afiyet Olsun…

0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails