30 Ekim 2017 Pazartesi

KARAMELLİ MISIR GEVREĞİ

Tarifi ilk yaptığımda mısır gevreğini 250 gr kullandım. Kırmızı kapsüllerdeki gibi oldu. Bol soslu ve daha tatlı. Sonraki yaptığımda 500 gr’lık paketin ¾ ünü kullandım. Bu kez beyaz mini kapsüllerdeki gibi oldu. Sosu azaldığı için daha kıtır daha az tatlı. Kızım kırmızı kapsüllerdekini beğenirken ben beyaz mini kapsüllerdekini beğendim. Siz de zevkinize göre ayarlama yapabilirsiniz.
Mısır gevreğini sade kullanıyorsanız bal kullanın ama sade mısır gevreği kullanmayacaksanız bal ilave etmeyin derim.
Malzemeler
4 Adet Metro Çikolata
2 Yemek Kaşığı Tereyağı
2 Yemek Kaşığı Bal (Mısır Gevreği Şekerliyse Kullanmıyoruz)
250 gr Sade Mısır Gevreği (100 gr İlave Edilebilir)
Yapılışı
  • Büyük boy bir tencerede doğradığımız metroları ve tereyağını eritiyoruz. Mısır gevreğini sade olanını kullanacaksak bu aşamada bal ekleyip karıştırıyoruz. Eğer sade mısır gevreği kullanmayacaksak bal kullanmıyoruz. Çok tatlı olur.
  • Mısır gevreklerini elimizle biraz ufalayarak hazırladığımız karamelli sosa ekleyip güzelce karıştırıyoruz.
  • Ardından dondurma kaşığı ile porsiyonlayıp mini kapsüllere koyuyoruz. Bu işlemi hızlıca bitirmek gerekiyor. Malzeme soğuyunca şekil vermesi zorlaşıyor.
  • Bu harca zevkinize göre 1 çay bardağı kadar çerezi önceden hafifçe kavurup ekleyebilirsiniz. Soğuduktan sonra da erimiş çikolata ile süsleyebilirsiniz. Bu kez sadesini yaptım ileride çeşitlerini de yayınlarım.
  • Bu tatlı hem çok pratik hem çok lezzetli hem de görsel olarak şık bir tarif, mutlaka denemenizi öneririm.

Afiyet Olsun…

0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails