1 Şubat 2018 Perşembe

TAHİNLİ KURABİYE

Malzemeler
1 Su Bardağı Tahin
1 Su Bardağı Şeker
1 Adet Yumurta
250 gr Margarin
4 Su Bardağı Un
1 Çay Bardağı Ceviz
1 Çay Kaşığı Vanilya
1 Paket Kabartma Tozu
Çay Kaşığının Ucu ile Karbonat
1 Yemek Kaşığı Limon Sirkesi
1 Çay Kaşığı Tarçın
Yapılışı
  • Hamuru yoğurma kabına alınan tahin ile şeker karıştırılır. Sırasıyla oda sıcaklığındaki margarin ve yumurta diğer malzemelere katılıp karıştırılır. Unun hepsi bu malzemelerin üzerine alınır, unun bir kenarına parmak ile bir çukur açılır. Buraya kabartma tozu ve karbonat konularak üzerine sirke konur. Tarçın ve vanilya unun üzerine serpilir. Hamur yoğrulurken doğradığımız ceviz ilave edilir.
  • Yoğurma işlemi bittikten sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılır top top yapılarak ya da uzun rulo yapıp üzerine çatalla iz yapıp verevine dilimleyerek tepsiye aralıklı olarak yerleştirilir. 160 ya da 170 derece fırına ılıkken yerleştirilir. Kurabiyelerin üzeri çatlak çatlak olunca rengi de sevdiğiniz gibi olduğunda fırından çıkarılır. Ilıyınca servis tabağına dizilerek servis yapılır.

Afiyet Olsun...

2 yorum:

Dünya evi renkleri dedi ki...

Tahin çok seven biri olarak kesinlikle denemek istiyorum tarifinizi. Ellerinize sağlık. Bu arada yazarkafeden keşfettim sizi ve izlemeye aldım. Sizi de benim bloğuma beklerim:)
dunyaevirenkleri.blogspot.com.tr

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

Funda hanımcım sayfamı beğendiğiniz için çok teşekkür ederim canım :))tahini ve tahinli tarifleri ben de pek severim :)) ben de sizi takibe alıyorum canım :*

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails