12 Mart 2018 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI YER ELMASI


Bu yemeği ilk kez çocukluğumda komşumuz Mahmut amcanın elinden tatmıştım. Çok sevmiştim. Yıllar sonra heves edip ben de pişirdim bu yemeği bir heves hemen yedim. Yaşadığım şoku anlatamam yemek nasıl toprak kokuyor yemenin imkânı yok. Hemen tanıdığım bilir kişilere danıştım meğerse bu yemeğin özelliği pişirdiğin gibi yemeyecekmişsin iyice soğuyacakmış ve o koku gidecekmiş. Bunu öğrendikten sonra bu yemeği pişirdiğimin ertesi günü servis eder oldum. Aman diyim sizin de aklınızda olsun. Zaten zeytinyağlılar ertesi gün daha bi lezzetli olmaz mıııııı :))
Malzemeler
500 gr Yer Elması
1 Adet Kuru Soğan
2 Diş Sarımsak
1 Adet Havuç
1 Adet Portakal
Yarım Demet Dereotu
1 Çay Bardağı Zeytinyağı
1 Kahve Fincanı Pirinç
Limon Suyu
1 Tatlı Kaşığı Şeker
Tuz
Yapılışı
  • Yer elmalarımızın kabuğunu kazıyarak temizliyoruz. Ceviz büyüklüğünde parçalara bölüyoruz. Kararmamaları için limonlu suyun içine bırakıyoruz.
  • Yemeklik doğradığımız soğanı zeytinyağında orta kısık ateşte şeffaflaşıncaya dek kavuruyoruz.
  • Bu arada havucumuzun da kabuğunu kazıyarak ayıklayıp yıkıyoruz. Ben havucu yemeklere eklerken hafif verev dilimlerim, sizler ister verev ister halka doğrayın.
  • Dilimlediğimiz havuçları soğanların üzerine ekleyip bir iki kez karıştırdıktan sonra doğradığımız sarımsakları ekleyip karıştırıyoruz.
  • Ardından limonlu suda bekleyen yer elmalarını da tenceremize alıp hepsini birlikte 2 dakika kadar kavuruyoruz.
  • Yemeğimizin üzerine portakalın suyunu, 1 su bardağı kaynar suyu, tuzunu ve şekerini ekliyoruz.
  • Pirincimizi yıkayıp süzüp tencereye ekliyoruz ve pirinci yüzeyde kalacak şekilde yemeğin suyuyla karıştırıyoruz. (Pirinç çabuk piştiğinden ve minik olduğundan parçalanıp dağılmasın diye tüm pirinç eklediğim yemeklerde böyle yapıyorum. Ocağı kısıp yemeği hiç karıştırmadan pişiriyorum. Yemek piştikten sonra bir kez karıştırıp pirincin yemeğe karışmasını sağlıyorum.)
  • Ocağı harlı ateşe alıp yemeği kaynamaya başlamasını bekliyoruz. Yemeğimiz kaynayınca ocağı orta kısık ateşe alıp yemeğimizi pişmeye bırakıyoruz. Yaklaşık 20-25 dakikada pişiyor. Yer elması narin bir sebze çabuk pişiyor.
  • Çatal batırıp kontrolünü yaptıktan sonra ocağı söndürüyoruz. Yıkayıp doğradığımız dereotundan birkaç dal ayırıp kalanını doğrayarak yemeğimize ekliyoruz.
  • Narince yemeği bir kez karıştırıp soğumaya bırakıyoruz.
  • Soğuyan yemeğimizi servis edeceğimiz kaba alıyoruz. Bu yemeği ben ertesi gün yemeyi seviyorum tadı daha güzel oluyor. Servis edeceğimiz zaman ayırdığımız dereotu yapraklarını yemeğimizin üzerine serpiştiriyoruz.

Afiyet Olsun…

0 yorum:

Yorum Gönder

Fikirleriniz benim için çok kıymetli,benimle paylaşırsanız çok sevinirim :))

Related Posts with Thumbnails